PORTFOLIO
SEARCH
SHOP
  • Your Cart Is Empty!
444 0 885

Yönetilen Altyapı Servisleri (MIP)

Kurumsal sistemlerinizin altyapıları (sunucu, depolama, yedekleme sistemleri, hypervisor katmanı, işletim sistemleri) ve bunlarla ilgili operasyonlarınızın yönetim ve işletim faaliyetlerini gerçekleştiriyoruz. 

Yönetilen Altyapı Servisleri (Managed Infrastructure Program | MIP) kapsamında; gereksinim ve tercihlerinize, mevcut BT altyapısı ve yatırımlarınıza, organizasyonunuza, teknik ve yönetsel kaynak yapılanmanıza bağlı olarak, şirketinize özel oluşturulacak bir modelle hizmet veriyoruz.

Sistemleriniz, Clonera İşletim Merkezi tarafından 7/24 proaktif uygulama araçlarıyla izleniyor. Sistemler üzerinde periyodik kontroller, günlük rutin işlemler, güncellemeler, kapasite ve kullanıma dair ayarlamalar; tanımlı kontrol listeleri ve işletim kılavuzları uyarınca gerçekleştiriliyor. ITIL (Bilişim Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi | Information Technology Infrastructure Library) deneyimlerine ve ISO 20000, ISO 27001 gibi uluslararası standartlara uygun olarak; olay, problem, değişim, konfigürasyon, sürüm ve güncelleme, servis seviyesi, iletişim, kapasite ve güvenlik yönetimi yapılıyor.

Oluşan karmaşık sorunlarda veya kolektif efor gerektiren planlı çalışmalarda, üreticilerin yanı sıra, şirketinizin ve destek aldığınız 3. partilerin çalışanları arasında koordinasyon sağlıyoruz. Sorunların, çözüm sorumluluğu olan ilgili partilere yönlendirmesini ve çözümlenene kadar proaktif takibini yapıyoruz.

İşletim talimatlarınızı, hizmet yönetim kılavuzlarınızı yazıyor, operasyonel kitapçık ve kılavuzlarınızı oluşturuyoruz.

Talep ve değişim istekleri ile diğer bildirimlerinizi yapabilmeniz için, çağrı kayıt ve takip sistemimize erişim veriyoruz. Açtığınız kayıtların durumu, yönetimi yapılan sistemlere ilişkin kapasite, erişilebilirlik, kullanım oranları gibi temel parametrelerin zamana bağlı değişimi ve güncel durumu, taahhüt ettiğimiz SLA (Hizmet Seviye Anlaşması | Service Level Agreement) metriklerinin performansı gibi konuları gözlemleyip analiz edebilmeniz için, size özel dashboard’lar (gösterge paneli) tasarlıyor ve kullanımınıza açıyoruz.

Periyodik olarak sisteminizin sağlık kontrollerini yapıyor, sonuçlarını önerilerimizle birlikte raporluyoruz. Sizden herhangi bir olay ya da arıza bildirimi gelmesini beklemeden, sistemlerinizi yapısal bir yaklaşımla yönetiyoruz. Oluşan ya da gözlemlenen “olay” kayıtlarına, gelen değişiklik isteği ve taleplere, tanımlı prosedür ve iş akışlarına uygun biçimde, taahhüt edilen servis seviyeleri ve hizmet pencereleri çerçevesinde, 7/24 destek veriyoruz. Arızalara yerinde veya uzaktan müdahale ederek çözüm (Break&Fix) desteği sağlıyoruz.

Değişen teknolojilere ve iş gereksinimlerinize bağlı olarak, ekiplerinizi bilgi teknolojileri konusunda güncelliyor, çözüm önerileri sunuyor ve raporluyoruz. Verdiğimiz hizmetin tamamını da raporluyor, periyodik olarak durum değerlendirmesi toplantıları yapıyor ve arzu ederseniz, icra komitesi toplantılarınızda yöneticilerinizi bilgilendirebiliyoruz.

Yönetilen altyapı çözümünde, gerekli donanım kaynakları Treo tarafından karşılanabilir ve şirketinize herhangi bir CapEx (maddi duran varlıklara yapılan ek yatırım harcaması | capital expenditure) yükü yaratmadan “hizmetin bir eklentisi olarak” modellenebilir. Arzu ederseniz, mevcut yazılım ve donanım envanterinizi de kullanabiliriz.

Tüm yönetilen servislerimizi, bir geçiş döneminin ardından başlatıyoruz. Başlangıçta hedef olarak belirlenen seviyelere göre hizmet veriyoruz. Hedef hizmet seviyeleri, sorun ya da talebin kritiklik seviyesine göre, müdahale ve çözüm SLA’ları (Hizmet Seviye Anlaşması | Service Level Agreement) ve erişebilirlik seviyeleriyle ölçümlendiriliyor.