Reklamport


Dijital Reklamcılık alanında faaliyet göstermekte olan Reklamport şirketi, 2008 yılında kuruldu. Display, mobil, online video, performans odaklı pazarlama ve dijital radyo ölçümleme alanlarında hizmet veren Reklamport, medya ajansları, reklamverenler ve yayıncılara sunulan teknoloji ürünlerinin operasyon ve teknik destek hizmetlerini de sağlayarak, 360° çözümler sunmaktadır.


Hangi problemle / ihtiyaçla bize başvurdular?

 
İnternet kullanıcılarının ortalama %75’ine erişen, aylık ortalama 5-10.000.000 CPM banner gösterimi gerçekleştiren Reklamport Türk; kullanıcıların hangi siteleri gezdiğine, dolaşım sürelerine, hangi kategorilerde dolaştıklarına ve hangi browserları kullandıklarına dair dataları tutmayı hedefliyordu. Projenin çıkış noktası, çok ciddi bir veri üretimi ve bu veriyi saklama gerekliliğinin yanı sıra, saklanan verilere hızlı erişim gibi ihtiyaçlara da yanıt vermekti.
 

Nasıl bir çözüm sunduk?

 
Reklamport’un ihtiyaçlarını tam olarak belirleyebilmek için mevcut sistem Treo personeli tarafından analiz edildi. Mevcutta farklı    birçok sistem üzerinde çalışan yapı, yeni sistem üzerine alınarak gelişmelere cevap verecek şekilde planlandı ve tekliflendirildi.
 
Reklamport’un ileriki yıllarda yapacağı yatırım maliyetlerini ve performans ihtiyaçlarını da karşılamak adına HP Blade Sunucu platformu tercih edildi. Ayrıca yüksek IO ihtiyacına cevap verebilmek için HP P6300 veri depolama cihazı konumlandırıldı. İş sürekliliğinin arttırılması için sunucu sanallaştırma platformunun kurulumu yapıldı. Tüm sistemin tek noktada oluşabilecek hatalara karşı dayanıklı hale gelmesi için gerekli tüm donanım, yazılım ve konfigürasyonlar temin edildi. Proje başında öngörülen yüksek sayıdaki verinin yedeklenmesi için de yine HP D2D veri yedekleme cihazı konumlandırıldı; böylelikle yedek alınırken verilerin disk üzerine hızlı ve deduplication yaparak saklanması sağlandı. HP D2D veri yedekleme cihazı ile tekrar eden veriler bir kez yazılarak disk alanında fazla yer kaplamalarının önüne geçildi. Buna ek olarak, yedek alma ve yedekten geri dönme hızı geleneksel yedekleme mimarilerine kıyasla büyük oranda arttırıldı.
 
“Tüm dijital mecra kanallarının kullanmakta olduğu bir teknoloji platformu olan Reklamport, işinin doğası gereği, teknolojik yeniliklerin merkezinde olmayı ve hem kendini hem de sektörünü sürekli geliştirmeyi hedeflemektedir. İçinde bulunduğumuz rekabetçi sektörde bu hedefimizi sürdürülebilir bir şekilde gerçekleştirebilmek adına veri depolama ve sunucu tarafındaki  ‘hız’ ve ‘performans’ımız büyük önem arz ediyor. Treo’nun bizlere önerdiği çözümlerin işimize değer kattığını, hız ve performans bağlamında da vites büyüttüğümüzü açıkça söyleyebilirim.”
 
Ferhat Tekin - Reklamport Yönetici Ortak